tisdag 9 januari 2024

Tisdagstrio: Böcker jag planerar att läsa under 2024

 Det är tisdag och då har Ugglan & Boken en tisdagstrio. Den första frågan ut är Böcker jag planerar att läsa under 2024. Nu är poängen att det blir tre böcker. Därför börjar vi väl med de jag tänker läsa i närtid.



1. Bonjour Tristesse av Françoise Sagan har funnits på min läslista i årtionden men nu ska det bli av. Jag har nog lite aversion mot boken för att vi läste en novell av henne på franskan och inte var det lätt. Men nu ska jag ta tjuren vid hornen men jag tänker läsa den på svenska.

2. Den sista djävulen att dö av Richard Osman. Det är en del i torsdagsmordsklubben som jag tycker mycket om. Jag har redan fancastat halva boken. 

3. Nomad av Ayaan Hirsi Ali. Den här har jag lovat mig själv att läsa för jobbet. Mina elever ska läsa biografier/memoarer. Det kommer inte att bli så att jag tänker läsa alla mina elevers val men jag tänkte välja några själv. Det här är en av dem.



6 kommentarer:

  1. Bonjour tristesse är en favorit ! Nomad vill jag också läsa!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken Christina10 januari 2024 kl. 21:16

      Nomad tror jag kan vara kontroversiell. Kul att du gillade Bonjour Tristesse.

      Radera
  2. Richard Osman vill jag läsa! Första delen står och väntar här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken Christina11 januari 2024 kl. 07:45

      Jag tycker mycket om hans böcker. De är lite roliga och det kan behövas ibland.

      Radera
  3. Bonjour tristesse är mycket bra, enligt min åsikt. De andra två böckerna känner jag inte till.

    SvaraRadera