söndag 7 januari 2024

En stilla flirt

 


Kalla mig överraskad när jag insåg att jag har en filmutmaning öppen. Jag får fylla på med filmer jag sett som stämmer överens. Det här är en film som med moderna ögon kanske inte riktigt är bra. Det handlar om Diddi som är otroligt kär i sin förmyndare. Gunnar är läkare och ganska mycket äldre. Diddi är inte myndig än och på den här tiden var det vid 21 år. Efter mycket om och men får Gunnar in Diddi på teatern. Här träffar hon Sally som är revystjärna och som kan få män att kurtisera rätt bra. Denna konst lär Sally ut till Diddi och summa summarum är att Gunnar kanske inte tycker det är optimalt.

Som sagt är det kanske inte riktigt okej idag vissa saker men så var film på 30-talet och det får man leva med. Jag gillar Tutta Rolf väldigt mycket och nog är den lite rolig och lite fånig om vartannat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar