fredag 19 januari 2024

Mordnatt råder, tyst det är i husen av Sofia Rutbäck Eriksson & Mattias Boström

 


Det var nog den sista bok jag lyssnad på 2022. Storytel hade den som julkalender och jag tyckte faktiskt ganska mycket om den. Det finns en liten by som heter Arvidsträsk som ligger vid en liten sjö med samma namn. I den ligga bygården ska det vara gemensam lucköppning. I den luckan finns ett meddelande som handlar om det mord som skedde 40 år tidigare. Det är fortfarande inte uppklarat. Det hotas om ett nytt mord. Rolf Ström som numera är pensionär var en av de som utredde mordet men lyckades inte lösa det där och då. Den nyinflyttande deckarförfattarinnan Riita Niemi vill gärna hjälpa till. 

 

Det är en bra mordberättelse och det blandas med skoteråkning, skidåkning, julfirande. Jag tyckte mycket om den för det var lagom att lyssna på när jag åkte till arbetet. Den var också bra inläst av Fredde Granberg. Den var alldeles lagom att läsa under december. Jag tror det finns uppföljare men det är jag inte säker på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar