torsdag 4 januari 2024

Helgfrågan v.1 Nyårslöften

 Varje helg - torsdag till söndag - ställs en fråga på Mias Bokhörna. Denna vecka ser frågan ut som följer:

Hur är det, har du avgett några Nyårslöften? Speciellt nyfiken är jag på de som handlar om böcker.

 

Men vad svårt det blir. Jag har alldeles för mycket att läsa men jag kan tänka mig två löften till mig själv.

1. Läsa lite fler ungdomsböcker för arbetet. Det behövs. Jag har lagt av lite det senaste året.

2. Jag ska läsa ut alla böcker jag börjat på och sedan inte hittat tillbaka till. Det är dags nu!

3. Kanske försöka skriva mer om böckerna på bloggen.

8 kommentarer:

  1. Skrivande i bloggen blir lite som dagbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken Christina5 januari 2024 kl. 08:12

      Ja, jag håller med.

      Radera
  2. Svar
    1. Fröken Christina5 januari 2024 kl. 08:12

      Det borde min också vara. Jag minns inte alltid annars vad jag läst.

      Radera
  3. Skriva om böckerna är inte lika roligt som att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken Christina5 januari 2024 kl. 20:56

      Nej, det är det inte. Fast ibland är det bra för att komma ihåg varför jag tyckte om det.

      Radera
  4. Svårt att läsa färdigt böcker man känner att man kört fast i tycker jag. Men numera lånar jag alla böcker på biblioteket, så då blir det nog annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken Christina7 januari 2024 kl. 22:16

      Ja, det är svårt men ibland vill jag gärna känna att jag läst ut den där lite förvirrade eller tråkiga boken.

      Radera