onsdag 24 januari 2024

Blacklist

 


Så blev det då slut. Lite korthugget men ibland måste man avsluta. Serien började så bra om den unga och oerfarna FBI-agenten som blir den som en av de mest kända brottslingarna i USA vill prata med. Elizabeth Keen blir kontaktperson till Raymond Reddington. Han får åtalsimmunitet mot att han lämnar ut uppgifter om andra kriminella. Trots allt har han ju varit administratör, butler eller vad du vill kalla det för den undre världen i nästan 30 år. 

Premissen är underbar och serien hade nog sin peak runt säsong 4 tror jag. Trots det har jag sett klart den. Jag tyckte mycket om nerven och om jag ska vara ärlig James Spader. Han är liksom en stor del till att serien fungerar. Hans karaktär i Boston Legal är typ en förlaga till Reddington. Jag tyckte att serien hade en form av nytändning runt säsong 9 och det var skönt. Allt behöver inte alltid vara samma. Nu är den klar och jag tror den finns både här och där att streama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar