torsdag 27 december 2018

Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo

Jag har läst en hel del ungdomsböcker på sistone. Mest för att få igång den delen av läsningen och för att få mig att läsa böcker. Alltså, jag läser men inte böcker just nu. Två författare jag läser ganska mycket av är Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck. Jag har nästan läst allt de har skrivit för unga vuxna. I alla fall har jag läst så här många av deras böcker. Det är bara Djupa Ro kvar nu. De lär ju skriva fler böcker men till dagens datum är det denna lista som gäller.

Lisa Bjärbo

Det är så logiskt alla fattar utom du
Allt jag säger är sant
Djupa ro
Inuti huvudet är jag kul

Johanna Lindbäck

En liten chock
Min typ brorsa
Tänk om det där är jag
Saker som aldrig händer
Välkommen hem
Som om jag frågat
Lite ihop
Kanske ihop
Jan Svensson
Karta för förälskade & andra vilsna

Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo

Vi måste sluta ses på det här sättet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar