fredag 7 december 2018

Helgfrågan v.49


Det är fredag och jag har handlat julklappar idag. Det blev några och det känns skönt. Nästan bara två kvar. Det är lite matkorgar som ska plockas samman. Eller ja, kusinbarnen ska få något mer. De gillar ju LEGO så nästa helg ska vi gå och shoppa lite ihop. LEGO i lösvikt känns alltid spännande. Nog om det nu. Det är fredag och helgfrågan ska besvaras.

Vad önskar du dig i julklapp?
Bonusfråga: Är det något speciellt godis du måste göra eller köpa till jul?

Jag har önskat mig en matta till mitt vardagsrum. Det är dags för en ny och fungerar som julklapp. Sedan vill jag också en högtalare. Sedan går allt bra. Gärna historiska faktaböcker.

Choklad i alla dess former men samtidigt så är gott med annat också. Fast choklad är verkligen gott.

10 kommentarer:

  1. Skönt att nästan vara klar med julklappsshoppingen!

    SvaraRadera
  2. historiska faktaböcker läser jag gärna

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är alltid intressanta. Det brukar finnas en och annan om svensk stormaktstid.

      Radera
  3. Historiska faktaböcker är aldrig fel. Hör ju till den typ av böcker som man ibland faktiskt vill äga och inte bara bibliotekslåna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äger en del. Bra för jobbet och jag gillar ju många epoker.

      Radera
  4. Historiska faktaböcker skulle jag kunna tänka mig att ge bort om vi hade julklappsutdelning. Ska göra något julgodis med choklad i, men har inte bestämt vad än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid trevligt med historiska faktaböcker. Brukar ge det en läsande vän med några års mellanrum. Då har jag själv läst innan.

      Radera
  5. Choklad är alltid bra! Och vilken välsignelse när barnen man ska ha julklappar till gillar Lego!

    SvaraRadera
    Svar
    1. LEGO är en gåva till alla vuxna. Tur att kusinbarnet och jag har det gemensamt.

      Radera