söndag 13 augusti 2017

The Madness of Viscount of Atherbourne av Elisa Braden



Victoria Lacey är förlovad men känner att det inte riktigt är rätt. Han är väl så adlig, något som borde passa den yngre systern till en hertig men mannen pratar helst bara om jakt. Så Victoria drömmer om den stora passionen som får henne att bli svag i knäna. Det är den känslan som får henne att följa efter Lucien Wyatt ut i trädgården på vårens första bal och bli förförd av honom. Skandalen är ett faktum.

För att rädda sitt och familjens goda rykte går Victoria med på att gifta sig med Lucien Wyatt. Han har ju en ganska bra titel som viscount Atherbourne. Fast om hennes motiv var att rädda sitt rykte var hans att förstöra mer för hennes familj. Hämnd är motivet.

Det är en ganska trevlig läsning. Lite som med Simona Ahrnstedts böcker är boken underhållande. Det är sex härmed och det är inget som gör dig besviken om du skulle börja läsa. Som en blinkning till äldre romantisk litteratur är det en man med sårade känslor och tragisk bakgrund som vi möter. Han är inte lätt att ha att göra med men en god kvinnas kärlek får honom att ändra sig. Som tur är slutar det bättre än Svindlande höjder även om jag får lite vibbar av den. Eftersom jag läst en del denna sommar så fungerar det bra. Den var ju faktiskt superbillig häromdagen. 11 kr betalade jag genom BookBub som ger förslag på gratis e-böcker och mycket prisnedsatta. Den första jag läste var gratis och den här för 11 kr. Ja, varför inte? Jag tänker nog läsa mig vidare för det är lätt engelska och Braden är kvick i sin dialogskrivning. Det tycker jag om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar