måndag 21 augusti 2017

En tag om tv-serier

1. Tänk dig: Du kan endast se en tv-serie i resten av ditt liv. Vilken väljer du?
Åh, vad svårt. Gissar på The Simpsons. De ska väl hålla på några år till och en sådär 35 säsonger lär väl hålla igång en.

2. Om du kunde vara en karaktär ur en tv-serie, vem skulle du då vara?
Jag skulle gärna vara Dana Scully. Hon är smart och cool.

3. Största besvikelsen?
Jag känner att Twin Peaks The Return inte är vad jag hade hoppats. För spacat till och med för mig. För spacat för David Lynch också.

4. Min senaste upptäckt.
Jag gillar faktiskt ungdomsserien Teen Wolf. Helt såpigt men den är rätt söt.

5. Min största crush.
Åh, någonsin är det nog Jared Leto i Mitt så kallade liv. Nyligen får det bli Castle i Castle. Jag gillar Nathan Fillion.

6. Den roligaste tv-serie jag sett.
Fraiser. Lite ovanligt men farsscenerna slår allt annat.

7. Favoritgenre.
Inser att det nog är allt inom fantasygenren. Det är ju trots allt inget annat allt som inte sker i världen vi bor i.

8. I vilken omgivning skulle du vilja bo? 
Jag skulle nog vilja bo i den värld där Flash bor. De är sådana sköna snubbar. I alla fall de som inte är skurkar.

9. Mitt guilty pleasure?
Det är antagligen The Block, en australisk serie där de renoverar på helknasig tid, eller Project Runway. Jag älskar när de säger galna saker om kläderna.

10. Snabbaste binge watch?
Jag vet inte. Jag tror jag såg om de sex första säsongerna av GoT på en och en halv vecka.

11. Favorite villain?
Hade detta varit film hade Loki fått min röst. I seriernas värld är jag rätt svag för Crowley i Supernatural. Som den demon han är, är han allt annat än ärlig.

12. Andra bra serier som inte blivit nämnda:
Sherlock, The Good Wife, American Horror Story, Criminal Minds, Blacklist, och många fler.

13. Serier jag skulle vilja se?
The Handmaid's Tale, Marco Polo, Gilmore Girls, Smallville.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar