måndag 4 mars 2019

Min bokresa #5 - Science fiction

Camilla som har bloggen Mitt bokintresse började i höstas en serie som heter Min bokresa. Jag hänger på nu och detta är del fem. Camilla är någonstans mycket längre fram.

Science fiction har jag läst i olika omgångar. Just nu läser jag väldigt få böcker men måste komma tillbaka känner jag. De flesta ska utspela sig i rymden eller i en framtid som är liksom mycket teknologisk.

Hit räknas de framtida dystopier så som 1984 och Brave New World. Douglas Adams Liftarens guide till galaxen har jag också läst.

Det är ganska svårt att göra skillnad på fantasy, science fiction, dystopier och annat. De går i varandra men jag kan förstå att det är svårt att få till genren. Jag har några böcker i en outsinlig läshög som är ren science fiction. En vacker dag kommer jag dit hoppas jag.


1 kommentar:

  1. Fortsätter att läsa vad du har skrivit om min bokresa. Just sci fi är något jag gillar att läsa men det blir inte så ofta. Läser mera fantasy och dystopier

    SvaraRadera