tisdag 19 mars 2019

Kulturkollos tisdagsutmaning: Mitt i livet

Så här ser veckans utmaning hos Kulturkollo ut:

Veckans tema här på Kulturkollo har fått rubriken “mitt i livet” och veckoutmaningen handlar om att tolka temat och presentera kultur som behandlar det. Det kan vara en bok om en rejäl medelålderskris, en film om att verkligen leva livet fullt ut, en sång om att få distans till det liv du levt eller varför inte en tv-serie om människor som befinner sig i mitten av livet?

Vilka kulturella verk skulle du koppla samman med temat “mitt i livet”?

Jag tänker först på många böcker av Anna Fredriksson som nog får symbolisera mitt i livet för mig. Annars tänker jag att det var lite klurigt. Det finns en film som heter This is 40 och ja, mer mitt i livet lär det väl inte bli än så, eller?

2 kommentarer:

  1. det är mycket som händer i den åldern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Fast det är svårt att komma på böcker eller filmer som handlar om just det. Eller det förekommer väl hela tiden.

      Radera