tisdag 26 mars 2019

Kulturkollos tisdagsutmaning: Att byta plats

Så här är veckans tema hos Kulturkollo:

Denna vecka ägnar vi oss åt att byta perspektiv här på Kulturkollo. Därför är veckans utmaning ganska given: Om du fick byta plats med någon annan för en dag, vem skulle du välja då? Eller kanske vill du byta plats helt och hållet? Leva livet som Leonardo Da Vinci, Leonardo Di Caprio eller kanske Lady Gaga? Eller Stefan Löven? Din mormor? Valet är helt fritt och upp till dig. 

Jag vet faktiskt inte vem jag skulle vilja byta liv med för en dag. Eller jo, jag skulle vilja byta med med Donald Trump för en dag och se till att jag slutade som president där och då. Det skulle vara en välgärning för många och det är svårt att ta tillbaka det. För har du en gång avgått är det liksom det som gäller. Elakt kanske och dessutom skulle jag också kunna lära mig om det är en peruk eller inte. Det känns relevant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar