tisdag 28 februari 2017

Kulturkollos tisdagsutmaning: min litterära favoritmiljö

Jag är lite efter denna vecka på grund av sjukdom. Här är i alla fall utmaningen:

Den här veckan pratar vi om litteratur, filmer och TV-serier som utspelas på karga platser, på avlägsna platser och i mörka miljöer. Inte alla delar fascinationen över den här miljön, men alla har vi väl en miljö som lockar oss lite extra? Veckans utmaning är alltså att berätta om vilka slags miljöer du dras till, och tipsa om böcker eller filmer som utspelas där.

Jag gillar världar som inte finns. Det är nog därför jag kan läsa mig vilse i Harry Potter-världen. Det finns liksom träd och sedan finns det träd. Det finns katter och sedan finns det drakar. Så, där verkligheten möter det annorlunda där trivs jag bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar