tisdag 5 augusti 2014

ER



Det finns saker jag inte riktigt förlåter författarna till denna serie. Det sätt de höll på med Carter och att de dödade dr. Greene. Jag fattar att Anthony Edwards ville sluta men kunde han inte flytta till LA, eller emigrerar till Storbritannien med sin nya fru eller. Nej, hjärntumör och död. Fasiken, det var tragiskt. Efter det såg jag lite mer, hur ska jag säga, oengagerat.

Det är fortfarande en av de bästa serier på sjukhus som handlar om sjuka människor. De går runt i uppvak som ser äkta ut och akuten är sliten. Det är också trevliga läkare, riktiga svärmorsdrömmar och läkare man helst inte vill ha att göra med annat än när de ska fixa en. Det är sjuksköterskor som brinner för sitt jobb men också de som bara gör det de ska.

Fast det är som en vanlig arbetsplats. Det är ingen kärlekssåpa (japp, GA, jag tittar på er, just sayin') utan det handlar om människor som gör bra och dåliga saker i sitt arbete och sitt privatliv. Det handlar om personer som mår dåligt och som ibland bara försvinner.

Det är en serie värd att se. Man får se några riktigt bra skådespelare och dessutom, om man gillar sjukdomar, får man sin riktiga kvot. Att se George Clooney springa omkring och få kvinnor svaga är bara grädde på moset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar