onsdag 6 augusti 2014

Cheers



Egentligen är detta en så otroligt tragisk serie. Den är tragisk i det att det handlar om människor vars bästa tid i livet är att sitta på en bar. Eller att minnas sin halvbra baseballkarriär eller förläser sig. Den kan vara lite halvrolig och så här som vuxen undrar jag varför mina föräldrar tyckte att det var okej att jag såg den. Den är ju som sagt ganska tragisk.

Jag gillade alltid Woody. Han var så dum att klockorna stod stilla när han tänkte. När jag såg om serien för några år sedan gillade jag fortfarande Woody men Sam Malone är en man med en kvinnosyn som gör en tokig. Hur kan författarna tycka att det var roligt. Vissa saker åldras inte bra.

Bargästerna är verkligen en brokig blandning och jag tror att det sitter original på de flesta hak runt om i världen. De är bara olika. Det är ju trots allt några år sedan. Man skulle kunna säga att det är en schysst tidskapsel över åttiotalet. Värd att se? Ja, om man gillar komediserier eftersom det kan vara lite dråpligt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar