torsdag 7 december 2017

Migrän av Arne Dahl



Att försöka förstå sin omvärld under ett migränanfall är allt annat än lätt. Det är så huvudpersonen i den här boken får uppleva. Det är allt annat än lätt och framförallt tolkas allt på ett annat sätt än vad det kanske är. Det enkla talet 44 blir allt möjligt i för en hjärna utsatt för migrän. Att sedan vakna upp och inse hur en tänkt är inte heller det lättaste.

Det känns som jag läser ett migränanfall. Boken är knappast lätt att följa med i och någonstans inser jag att Arne Dahl eller Jan Arnald inte riktigt är min favorit. Jag har läst några men de är speciella och faktiskt lite för förvirrande. Fast jag har ju lovat mig själv att läsa dessa noveller från Novellix. Ibland önskar jag bara att de var mer vanliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar