fredag 8 december 2017

Helgfrågan v.49


Det är fredag och jag ska åka till jobbet om några minuter. Hos Mia är det dags att fråga två frågor. Mer läser du här och frågorna ser ut så här:

Vad önskar du dig i julklapp?
Har ni någon favoriträtt på julbordet?

Jag önskar mig lite böcker, dumma mig, för Harry Potters illustrerade utgåva och den känns som att jag vill ha. Sedan har jag önskat mig biljetter till ryska balettens uppvisning av Svansjön. Känns som om jag skulle vilja se den.

Jag gillar julskinka. Det är min favoriträtt på bordet. Den ska kokas i några timmar och bli mjäll och saftig. Mmm, på vörtbröd är det underbart gott.

16 kommentarer:

  1. ryska Svansjön, hoppas du har varit snäll!

    SvaraRadera
  2. ja, julskinka är ett måste. du griljerar väl också?

    SvaraRadera
  3. Vörtbröd är himla gott, speciellt till skinkan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, lite mörkt och lite salt. Vad kan man mer önska?

      Radera
    2. (vörtbröd med russin ❤️ annars smakar det bara som Skogaholmslimpa)

      Radera
    3. Ja, det är gott. Eller baka eget.

      Radera
  4. Svansjön med ryska baletten låter ju häftigt!

    SvaraRadera
  5. Harry Potters illustrerade utgåva låter fin. Julskinka känns inte nödvändigt längre, men nitritfri vill jag nog ha den i såna fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en slaktare i bekantskapskretsen som saltar skinka på egen hand. Den är rätt nitritfri men svår för många att få tag på.

      Radera
  6. Harry Potters illustrerade är jättefin, bläddrat i den på jobbet. Julskinka hoppar jag över men det finns många goda vegetariska rätter som jag inte säger nej till och vörtbröd är gott. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vegetariska rätter fungerar de med. Gärna med morötter och sedan äter jag mycket rödkål.

      Radera
  7. Biljetter till Svansjön låter som en jättefin julklapp!

    SvaraRadera