torsdag 19 oktober 2017

Hett i hyllan #114

Det är torsdag och hos Monika ställer hon som alltid en fråga om vi har någon bok som glömts bort i någon hylla?

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


För många år sedan på en flygplats i Paris köpte jag en bok. Den heter Talking to Addison och är skriven av Jenny Colgan. Av någon orsak tänkte jag läsa den på planet hem men det var kväll och jag hade ingen lampa över min plats. Jag kom hem och så här 16 år senare är den inte läst än. Den står där och är söt. 


Baksidestext:

Holly is a frustrated florist whose life doesn’t exactly seem to be coming up roses. Fleeing the houseshare from hell, she moves in with Josh, a sexually confused merchant banker; Kate, a high-flying legal eagle with talons to match, and the gorgeous Addison, who spends his days communicating only with his computer and those who worship at the altar of Captain Jean-Luc Picard. Holly’s desperate to have a one-to-one with Addison, but can she drag him away from his monstrously ugly, not to say jealous internet ‘girlfriend’ Claudia, or will they just continually get their wires crossed?

Den ska faktiskt läsas snart. Som sängbok kommer den att ta ett tag men så småningom.

4 kommentarer:

  1. 16 år!!! Det var inte lite det.

    SvaraRadera
  2. Oj, det var en rejäl hyllvärmare det :) Jenny Colgan borde ju vara lättläst, så det finns kanske hopp :)

    SvaraRadera
  3. kul att hitta läckra olästa, halvt bortglömda böcker i hyllan

    SvaraRadera
  4. Den känner jag inte alls igen, men vilken härlig hyllvärmare att hitta!

    SvaraRadera