tisdag 28 mars 2017

Kulturkollos tisdagsutmaning: Min bästa plats i Sydsverige

Denna vecka befinner sig Kulturkollo på sydkusten och dagens utmaning är den bästa platsen just söder över.

Jag har varit i Skåne och Blekinge några gånger men det är ju en bit att åka varje år och ska jag vara ärlig väljs kanske annat ibland.

När jag väl är i Skåne så gillar jag trakten kring Höganäs. Där finns så vackra bokskogar, som jag när jag var riktigt liten trodde det växte böcker där. Nja, kanske inte riktigt sant men vilken dröm :).

Tack tusenord.se

5 kommentarer:

  1. det är vackert kring Höganäs också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är vackert på andra ställen med men som granskogsbarn är bokskog något speciellt.

      Radera
  2. Bokskogar är bland det bästa jag vet, det är så otroligt vackert ljus.

    SvaraRadera