fredag 18 mars 2016

Sist jag räknade.....

...var summan 5683. Det var i mitten av februari så jag har läst en del sedan sist men kanske inte så långa böcker. Vi får se var vi hamnar.

Entwined var först ut. Den är ganska så lång med sina 480 sidor. Sedan kom Hosseinis bok som var ganska så tjock med sina 407 sidor.

Därefter kom en novell av Lagerlöf med 22 sidor. Två Poe noveller som båda är på 10 sidor. Denise Rudbergs roman var på 300 sidor och sedan kom Född fenomenal på 260 sidor.

Sedan har det blivit en hel del noveller. Heder som var 30 sidor lång, Gloria som var 30 sidor den med. de Maupassants novell är cirka 32 sidor och Lagerlöfs En Julgäst är också cirka 30 sidor.

Fieldings roman är 398 sidor lång och Mörk ängel 377 sidor lång. Söderbergs novell var 39 sidor lång och Hassen Khemiris 27 sidor.

Summa i mitten av mars blir då 8135. Med tanke på vad jag läser nu också lär jag nå 10000 sidor innan sommaren. Jag är i ett läsflöde just nu. Jej :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar