fredag 25 mars 2016

Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån av Amanda Svensson



Två unga människor träffas någonstans i södra Skåne. Han är lite av en förförare och hon är äventyrsfylld tjej. De börjar prata men det är något som gör honom ointresserad. Ett tag tror han att det är för att hans mormor ligger för döden men så är det nog inte. Tjejen däremot vill veta allt inklusive var stockrosorna kommer ifrån.

Jag måste säga att det är en ganska grym novell. Mötet som borde vara vackert och åtminstone nyfiket blir snarare en besvikelse för flickan på ett sätt jag tycker är väldigt troligt. Mannen, som berättar, är allt annat än en trevlig karaktär och jag stör mig lite på det. Annars är novellen välskriven och slutar på ett tillfredsställande sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar