torsdag 2 maj 2019

Fifty Shades Freed



Jag måste säga, varför såg jag den här? Kanske för att jag sett de andra två och undrade vad de skulle göra som slut. Alltså, jag förstår inte varför ens göra filmer på dessa böcker. Handlingen är inte så konstig. Ana Steele gifter sig med Christian Grey. De lever ett ganska lyckligt och lyxigt liv. Så visar det sig att det finns en hel del personer som vill dem illa. Grey mörkar detta och Ana blir lite arg.

Det är en ganska fin avslutning och jag tror att eftersom filmen kom just när Metoo var som mest i ropet så försvann den här filmen lite. Det finns några problem med den utifrån ett jämställdhetsperspektiv. Om man sett film ett och två är det kanske värt att titta en stund. Annars vet jag inte riktigt. Kanske om du är på det humöret. Serien är i alla fall sedd för min del och jag känner ingen lust att läsa böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar