måndag 6 maj 2019

Avengers Endgame



Det är över en vecka sedan jag såg den här filmen. Jag är inte säker på vad jag tycker rakt av. Fast nu ska vi börja med en kort summering. Detta är fortsättningen på Infinity Wars och de flesta försöker leva efter vad som hände i förra filmen. Iron Man befinner sig i rymden på ett döende rymdskepp. De andra försöker räkna ut var Thanos befinner sig. Captain Marvel hittar Iron Man och tar med honom  hem. Hon hittar även Thanos och de åker dit och tja, slår ihjäl honom. Detta är ingen spoiler för det händer typ 15 minuter in i filmen. Fast inga stenar och de är nästan helt knäckta över det som hänt. Fem år går och Ant-Man dyker upp. Det är härifrån som filmen tar sin fart och nu händer det grejer. Vad som händer får du ta reda på om du ser filmen. Gillar du MCU är det nog bra att avsluta med denna film. Fast du bör ha sett de 21 filmer som kommer före om jag säger så.

Okej, jag är kluven. Mest för att jag inte riktigt tycker att allt är logiskt. Jag tycker att Nebula, en karaktär som kommer från Guardian of the Galaxy-filmerna, har en mycket bra utveckling och jag tycker om den. Iron Man, eller Tony Stark, har också en bra karakärsutveckling. Andra känns som de går framåt ibland och bakåt ibland.

Jag fattar Thors utveckling men stör mig på hur den hanteras av andra. Jag gillar hur Thor själv förhåller sig till sitt liv men inte hur andra hånar honom. Det är nästan omöjligt att skriva om den här filmen utan att berätta om vad som händer.

Det är ett värdigt slut och början för vissa karaktärer men jag blir så trött på att, på riktigt, behöva tillbringa så mycket tid med Captain America. Han är så, blä, för mig. Captian Marvel är grymt underutnyttjad och seriöst!! Kill your darlings. Den här filmen är för lång och det tar lite död på min upplevelse. Jag hade önskat att den varit en halvtimma kortare och då hade den fått högre betyg. Tro mig. Se den gärna för den är helt okej men inte riktigt lika bra som andra filmer i serien. Nu kommer väl vissa karaktärer få fortsatt liv efter denna film. Jag hoppas på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar