torsdag 7 oktober 2010

The private lives of Pippa Lee

Efter lite moget övervägande har jag kommit fram till att jag ska recensera film jag ser. Det blir en del så håll i hatten. Häromdagen kom The private lives of Pippa Lee neddimpande i brevlådan. Filmen är från 2009 och huvudrollen innehas av Robin Wright. Pippa är en kvinna i 50-årsåldern som är gift med en äldre man. De båda har flyttat till ett seniorboende i USA och nu ska de ta hand om varandra på ålderns höst. Pippa blir så uttråkad att hon börjar gå i sömnen.

Varför vet hon eller mannen inte. Pippa börjar tänka tillbaka på sitt liv och sin mor som var speciell. Åren då Pippa själv levde ett utforskande liv och hur hon träffade sin man. Hon blir vän med en grannes yngre son. Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Läs mer här om filmen.

Jag tyckte att filmen om Pippa Lee var lite så där. Den var lite för lågmäld även för mig. Det var uppenbart vart film skulle ta sig och jag hade önskat att filmen överraskat mig mer. Det är en okej film men egentligen inget jag kan rekommendera till någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar