måndag 23 september 2019

Häxorna i Eastwick

 


Jag har varit på musikal. Det händer ibland men det här var riktigt underhållande. Musikalen är baserad på en film som är baserad på en bok. Boken skrevs av John Updike och handlar om en liten stad i New England som får en ny rik innevånare. Han heter Daryl och de tre ensamma kvinnorna Alex, Jane och Sukie kan inte låta bli att vara allt för nyfikna. Det är så allt börjar och musikalen följer samma spår.

Det är charmigt och någonstans verkar musikalen vara en version av filmen och boken och så slänger vi in lite nostalgi. Fast det fungerar. Jag är rätt glad att de inte körde 1980-tal rakt av. Det är mycket storstilade sångnummer och de passar in. Det enda jag reagerar på är Peter Jöbacks hår. Jack Nicholson har ett hår som lever ett eget liv men det här fnissade jag lite åt. Så kan det vara. Trevligt var det i alla fall men platser på Cirkus är läskiga om man är lite höjdrädd som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar