måndag 30 september 2019

Dark Phoenix



Det rebootas så mycket idag. Men jag måste säga att de lyckas ganska bra med X-men-filmerna. Allt är inte bra men det mesta är det. Det här är vad jag tror den sista filmen i denna omgång. I alla fall är det filmen om Jean Grey, eller Dark Phoenix.

Jean Grey är mutant som alla andra x-men men till skillnad från de andra har hon liksom två krafter. Sin egen och en mer lånad som dyker upp då och då. De är båda telepatiska men ack så starka. Den sista kan förstöra mycket i sin väg. Det är vad denna film handlar om. Professor X har ljugit för Jean och hon blir tokig av detta. Arg och sårad försöker hon hitta sin familj som egentligen inte vill ha något med henne att göra. Dessa två krafter i en sårad ung kvinna är inte något som är direkt bra.

En helt okej film men så här i efterhand tänker jag att det är lite typiskt detta år att människor med lite mörker i sig inte riktigt får leva. Mörker är en sak men ondska en annan. Annars är det bra och James McAvoy och Michael Fassbender är kanon i sina roller återigen. Sophie Turner är bra som Jean Grey. Det är väl så att hon fått mycket pisk under de år hon var med i Game of Thrones. Sista säsongen är så hennes säsong och välförtjänt så. Någonstans hoppas jag hon får mer roller. Jag tror hon kan bli riktigt bra med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar