söndag 23 juli 2017

En bokbloggares hemliga liv

1. Hur länge har du bloggat?
Faktiskt åtta år. Började den 22 juli 2009. Vad tiden går.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Nja, kanske men jag tänker på denna sida som min lilla läsedagbok och den älskar jag.

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Att jag kan skriva vad jag vill och att jag får tänka om böcker.

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Vet inte. Kanske att det finns någon slags ångest över att inte orka läsa på många ställen jag läser. Det är nog svårare att inte influeras av andra bloggar än en tror.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nej, försöker vara tydlig och varierad om det inte handlar om böcker.

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Nja, några men snarare för att de är bra på att diskutera böcker.

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Här gästbloggas inte. Detta är mitt ställe.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Ja, en timma efter jobbet. Det är nedvarvning och då äter jag kanske eller dricker en god kopp te.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Jag tycker inte jag skriver recensioner så jag har inte svårt. Det är boktankar och inget annat.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Så skönt att inte vara ensam med sitt nörderi.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Den som vill får gärna göra denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar