torsdag 30 juni 2016

Den röda handsken av Holly Black



Cassels bror dör och begravs. Philip verkar ha blivit mördad och Cassel vill gärna veta vem mördaren är. Det vill FBI också och försöker rekrytera Cassel för att få reda på mer och kunna lösa mordet. Den enda ledtråden är en övervakningsfilm från brottsplatsen där en kvinna med röda handskar syns. Nu är det inte bara polisen, agenterna som är efter Cassel. Även maffian vill ha honom i sin värld. Som transformationsberörare är han ett hett byte för dem.

Det finns olika sorters berörare och därför har alla handskar. Det är inte lagligt att tvinga någon att testa sig och därav handskarna. I Cassels familj har bröderna olika egenskaper som berörare. Cassels egen är den mest eftertraktade även för bröderna.

Det är en okej bok men jag kommer på mig med att läsa sakta. Jag tror inte jag kommer att bli överraskad av slutet. Det jag däremot är ganska förvånad över är att så många tycker den är kanon. Den är lite mellanmjölk i ungdomslitteraturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar