tisdag 15 oktober 2019

Tisdagstrion: Bäst just nu

 


Varje tisdag frågar Ugglan & Boken om ett tema om tre. Denna vecka är det så här:

Förra veckan var det nog flera som tyckte ämnet, "Sverige idag", var lite svårt. Jag hoppas veckans ämne - "Bäst just nu" - ska bli lättare.

Tolka temat på valfritt sätt, tipsa om tre böcker och lämna en länk så att vi kan klicka oss runt och ta del av varandra tips.

 

1. Jag parallelläser tre böcker just nu. De ska vara för jobbet men Therese Lindgrens Ibland mår jag inte så bra är riktigt bra. Den är skrämmande att den är så sann för alla och inte bara unga människor.

2. Min historia av Michelle Obama är en resa i att bli exponerad för ett liv som ingen annan känner ingen. Jag tycker mycket om mötet med Laura Bush. Även om de inte tycker lika verkar det ha handlat om att leva i Vita Huset och inte något annat.

3. Ta det som en man av Hampus Nessvold är en annan läsning men lika viktig. Speciellt som att unga män behöver prata om hur de mår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar