tisdag 7 augusti 2018

Mina sidor?

Jag brukar räkna hur långt jag läser. Alltså jag har väl läst ett par miljoner sidor men det är en sorts sammanfattning hur många gånger jag läser 10 000 sidor. I år har jag varit lite off. Troligtvis har det att göra med att jag var nedsatt under våren. Jag har inte kollat av detta sedan oktober 2017. Vi gör detta i två omgångar. Slutet på 2017 är det här inlägget.

I november och december läste jag många noveller. Jag tänker att de ungefär är 27 sidor långa. Det var totalt 24 stycken. Det är 648 sidor. När jag slutade i oktober hade jag läst 3611.

Sedan läste jag ett antal böcker i slutet av 2017. Först var det De sju som såg av Denise Rudberg. Sjunde delen i hennes serie om Marianne Jidoff. Den var på 331 sidor.

Guillous två första böcker om Carl Hamilton är på 432 och 339 sidor vardera. Norra Latin var på 496 sidor. Berättelsen om O är en kort liten bok men med intressant innehåll. 185 sidor som kräver sin läsare.

En novellsamling blev det. Jonas Karlsson Det andra målet som egentligen bara finns som e-bok. Det motsvarar ungefär 75 sidor. Sonen av Lois Lowry är en ganska tjock ungdomsroman. Den är på 412 sidor.

Så 2017 slutar med 6529 sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar