torsdag 9 augusti 2018

Hur mycket läst 2018?

Del två i min uppdatering. Vi får se hur det blir med antalet. Jag lämnade 2017 med 6529 sidor läste mot slutet. Jag började 2018 med att läsa Guillous tredje bok om Hamilton. Den är på 480 sidor. Oates bok är på ungefär 220 sidor. Mari Åbergs trilogi om Hanna och Göran. Totalt genererade de 915 sidor.

Jag läste och läste om de sex delarna om Zelda av Lina Neidestam. Det blev totalt 783 sidor. Sedan bestämde jag mig för att lyssna på alla sju Harry Potter-böckerna. Det är verkligen inte lite text. Totalt motsvarar de 3872 sidor.

Det blev några noveller, närmare nio. De har varit lite kortare än tidigare och tänker att de är ungefär 10 sidor i snitt. Det blir 90 sidor.

Tio över ett av Ann-Helén Laestadius var på 261 sidor. Den grafiska romanen om Sherlock Holmes var på 121 sidor. Browns bok är 520 sidor lång. Camilla Davidssons serie om Emma blev 1250 sidor.

Änglabarnet var 152 sidor lång. Cederlunds sista i Idijärvi-trilogi var på 284 sidor. Olssons bok var på 252 sidor. Mrs. McGinty är död är ungefär 275 sidor lång och Jack var 267 sidor.  Fredrikssons tre böcker som jag läste var totalt på 944 sidor.

Ska vi nu räkna ihop allt detta så blir det först. Efter Harry Potter-läsningen kom vi till 12 799. Så ny räkning börjar där. Ny räkning är 7217 sidor. Det kommer nog bli några sidor till. Jag har läst några böcker jag inte kommenterat än. Då ser det ut just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar