fredag 12 maj 2017

Helgfrågan v. 19


Det är fredag idag och det är faktiskt fokus hos Mias bokhörna denna vecka. Så frågorna är som följer:

Vad äter ni ? (gärna recept)
Vad läser ni?
Vad ska ni titta på film/tv-serie,eurovision eller bio?
Vad smaskar ni på? 

Jag tänkte servera mig och mina gäster minihamburgare denna vecka. De har kommit med små hamburgerbröd där jag bor. Yay, och då ska jag experimentera lite. Det blir lite grillkrydda i färsen och ost samt grönt på. Till blir det sötpotatispommes ugnsbakade i salt och timjan. Mumsfilibaba.

I bilen på morgonen och hem på eftermiddagen blir det The Handmaid's tale av Margeret Atwood. Jag har nästan lyssnat klart. Hemsk och otroligt aktuell.

Åh, vad svårt det blev. Jag ser inte Eurovisionen så det blir nog en serie. På fredag kommer ju The Blacklists nya avsnitt ut. Gissar att jag kör på den.

Till mitt program eller efter maten blir det nog Polly med Seasaltsmak. Det är lite salt och sött i samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar