fredag 30 december 2016

Läst 2016

Jag är rätt nöjd med mig själv. Enligt goodreads räkning har jag läst 120 böcker. Visserligen är några noveller men ändå. Jag tänker vara stolt över detta. Länge och mycket stolt. Så här mycket har jag inte läst sedan tidiga tonår. Det har varit ett turbulent år. Två nya rektorer, arbetskamrater som slutat och nya som dyker upp som svampar både här och där. Jag räknade till att jag hade sex nya arbetskamrater i arbetslaget. Vi övriga är liksom fyra så du kan räkna ut skillnaden.

Jag läste mest i somras och minst i november. November var en tung månad på många sätt så jag tänker att det beror på det. Läsa är ett måste för att sortera i stressen. Knäppt? Kanske men i alla fall, 120 böcker :). Jag tänker vara stolt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar