fredag 30 december 2016

Hur mycket har jag läst då?

Jag har inte räknat sedan augusti. Denna höst har varit bisarr för att sammanfatta läget. Detta har jag glömt och någonstans gillar jag den lilla statistik jag knåpar ihop.

I augusti hade jag läst 2589 sidor. I augusti och september läste jag Hjärtats innersta röst som var 380 sidor lång. Hon bad om det var 285 sidor lång. Carlssons bok var på 420 sidor. Koljonens novell var 23 sidor lång, Fagerholms 31 sidor och Liljestrands 30. Därefter läste jag Granströms novell på 27 sidor. Trosells Pojkjävlen är ungefär 21 sidor lång. Ramqvists novell var 29 sidor lång och Virdborgs 26 sidor lång. Det blir ungefär 1272 sidor på två månader.

I oktober så blev det lite andra böcker. Marie Lus Prodigy landade på 338 sidor. Jersilds novell på 27 sidor och Gnister av Skugge 24 sidor. Drottningkronan var 347 sidor lång. 736 sidor blev det. November var en dålig läsmånad då de flesta lästes ut tidigt. Det var i alla fall två noveller i form av Olssons på 35 sidor och Shuno på 27 sidor. Champion av Marie Lu är på 368 sidor lång. Harper Lees Dödssynden på 284 sidor. På sex meters djup av Denise Rudberg på 333 sidor. Det slutade i 1047 sidor.

December var en månad med noveller. Totalt har jag läst 25 noveller. Den nätta summan blev 602 sidor. När vi då tittar hur långt jag läst de sista månaderna 2016 blir summan 6246 sidor. Där börjar jag läsåret 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar