måndag 7 november 2016

Pride and Prejudice and Zombies


Jag minns när jag läste denna bok. Den är liksom rolig på ett sätt som jag fnissar åt. Jag saknar lite av humorn i filmen men jag tycker ändå att de fångat känslan i den. Detta är långt ifrån all form av decorum enligt regencyeran. Här pratar vi om kvinnor i tights, som slåss och rider som en hel karl.

Under många år har Storbritannien varit utsatt för ett smitta som gör att det uppkommer zombier. De smittar i sin tur även andra genom bett. I denna värld uppfostras män och kvinnor till att bli krigare och kunna ta hand om sig själva. Mr. Bennet skickade sina döttrar till Kina och inte Japan som tydligen är modet. Ändå är det fem ganska starka damer som möter de unga män som de både kommer att älska och att slåss med.

Det är inte det allra bästa som skrivits i denna värld men en schysst uppfräschning av en bok som filmatiserats många gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar