söndag 18 september 2016

Arielles första kärlek av Monika Fagerholm



Arielle blir kär i pojken på stenen. Att hon tänker på honom hela tiden.Pojken som säger att han en gång bodde där. En flicka som förolyckas vid en dykning och som Arielle försöker finna i vattnet. Det är mycket funderingar. Arielle blir äldre och kommer till ett internat. Hela tiden finns en massa tankar.

Den blir lite svår att greppa någonstans denna novell. Jag vet inte om pojken eller flickan blir viktigast för Arielle. Det är svårt att reda ut. Kanske är det för att personer kommer in och trots att jag är med vet jag aldrig hur gammal Arielle är. När hon börjar internatet tänker jag att jag varit helt lost. Nja, detta är inte rakt igenom en bra novell. Novellix nackdel är att de kör med författaruppläsningar. Det är inte alltid lyckat. I detta fall tycker jag definitivt inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar