måndag 4 juli 2016

Sommarläsning - enkät

Jag hittade en gammal sommarläsningsenkät så why not?

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?

Alltså jag ska läsa böcker jag vill. Det säger jag jämt men det är lite sant.

  • Lucy Dillons När livet börjar om
  • The last star Rick Yancey
  • Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George
  • Tempelbranden av Catharina Ingelman-Sundberg
  • Hjärtats innersta röst av Jan-Philipp Sendker


2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Det svarta hjärtat av Holly Black. Den har jag ältat runt med ett tag nu.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?

I skuggan en varm sommardag när det blåser lätt ljumma vindar.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Som det verkar just nu. Inomhus eller på en uppvärmd altan. Regn och lite mer regn har det varit hittills.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Jag tror att den jag just läst av Elena Ferrante kommer att bli det. Min fantastiska väninna var underbar. Kanske en riktigt rolig bok kan komma där uppe.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?

Ja, en bra bok. Gärna något de vanligtvis inte läser. För fotbollsgalningar som sörjer landslagets uttåg kan ju läsa Det riktiga landslaget. 

7. Strand eller hängmatta?

Hängmatta utan tvivel.

8. Deckare eller roman?

Roman i de flesta fall. Deckare beroende av författare och ork.

9. Favoritgenre?

Historiska romaner. De får mig alltid att bli till mig i trasorna.

10. Läser just nu?

Slalomläser som alltid. Sigrids hemlighet av Karin Wahlberg, Det svarta hjärtat av Holly Black samt Efter Ekot av Olivia Bergdahl.

1 kommentar: