tisdag 7 juli 2015

Mystery of Shark Beach


Jag lovade mig själv att se 12 dokumentärer detta år. Det har gått sisådär. Men nu när sommaren är här och jag har olika streamningtjänster går det utmärkt att hitta bra dokumentärer.

Jag gillar djur och hajar skrämmer mig lite. Denna dokumentär handlar om Second Beach i Sydafrika som har otroligt många hajattacker med dödlig utgång. Nu pratar vi 100 % mot 20% i vanliga fall. Det finns ett forskarteam som undersöker varför. Hajar äter nästan aldrig människor men här verkar de ha fått fnatt. Det är minst fem sorter som antas vara orsaken till attackerna.

Spännande och lite otäckt eftersom de faktiskt filmar hajarna och när en stor vithaj dyker upp ökar pulsen på mig och killarna i båten. De har dramatiserat de olika attackerna och det yngsta offret var bara 16 år och försvann för alltid. De tror att han var offer för en vithaj som är stor och stark. Tragiskt för alla inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar