måndag 20 juli 2015

10 000 sidor del 2

Jag läste ju i juni ut mina 10 000 sidor. Nu tänkte jag lägga samman böckerna jag läst sedan dess.

Det riktiga landslaget var först ut och hamnade på 173 sidor. Sedan läste jag Simona Ahrnstedts Överenskommelser som mäter 389 sidor. Justin Cronins bok De första tolv är inte lika lång som första boken i trilogin men är ändå 683 sidor lång. Kristin Cashores böcker De utvalda: Tankeläsaren och
De utvalda: Monstrets dotter är på 479 respektive 508 sidor lång. Jane Austens Övertalning hamnar på 337 sidor medan Marie Lus Legend är 291 sidor lång. Pullmans bok hamnar på 311 sidor och för dig som vill läsa om Strindberg lite kort har 168 roliga sidor att se framemot. Vill du fördjupa dig om kvinnor i historien av Kanarp är det Pärlor och patroner som gäller. Den är 127 sidor lång medan Zelda - uppbrott och utbrott är lång och hamnar på 171 sidor.

Jaha, tänker du vad blir detta då? Jo, 3637 sidor. Det är ganska långt för att vara mig :). På en knapp månad i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar