onsdag 2 mars 2022

Veckans kulturfråga vecka 9 2022

 


Linda på Enligt O frågar en gång i veckan en fråga om kultur. Det är blandning på hög nivå och frågan denna vecka är:


Vilka filmer eller musikaler med en viss artists musik har du redan sett och gillat?

Vilken artists eller bands musik skulle du vilja uppleva i musikalform?


Jag har väldigt svårt för musikalfilm där de utgår från kända musiker. Kanske för att biopics inte riktigt alltid fungerar. Jag gillar Walk the line för någonstans är Joaquin Phoniex helt rätt för att tolka Johnny Cash trasiga resa från missbrukare till rehabiliterad. Det syns på honom. Jag tycker alltid det är synd att han inte vann en Oscar för den här rollen. Det var hans roll. 

Som jag förstår det tänker de göra en film om Madonna och då får jag väl säga att jag ser framemot det. Annars vet jag inte. Det kanske ska vara Dolly Parton i så fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar