tisdag 15 mars 2022

Tisdagstrion: De längsta böckerna jag har läst

 


Varje tisdag undrar Ugglan & Boken lite om böcker vi läst. Det är olika teman varje vecka. Denna vecka blev det de längsta böcker man läst. Dessa tre är mina.










1. Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams - samlingsvolymen. Detta är alla böcker i en. Den är tjock och lång kan jag säga men väldigt praktisk. Jag har lärt mig att Adams böcker är en vägdelare men jag tycker om dem.

2. Anna Karenina av Leo Tolstoj. Det är också en tjock bok. Jag minns att jag läste den på litteraturvetenskapen. Jag fastnade direkt och den står för en av de längsta böcker jag läst.

3. Harry Potter och Fenixorden av J.K. Rowling. Den närmar sig 1000 sidor och i uppläst version är den nästan 30 timmar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar