lördag 5 mars 2022

Sedan sist del 1

 Jag har i många år räknat hur många sidor jag läser på ett år. Det är i omfång av 10 000 sidor. Senast jag räknade var 2018. Då låg jag på 7217 sidor. Sedan blev det inte av att räkna igen. Alltså ibland glömmer man också.

Det får väl bli ett par inlägg. Kanske för varje år eller så långt jag orkar skriva per omgång. Först kvar 2018 var Björnstad av Fredrik Backman med sina 472 sidor. Sedan kom Skuggornas tid med 371 sidor. Efter den var det dags för Lisa Bjärbos Inuti huvudet är jag kul med 269 sidor. Därefter kom Om hundra dagar ska jag dö så satans vackert att du vill följa med av Johanna Nilsson som var 245 sidor lång. 


Anna Fredriksson fina Risk för regn är också ganska så kort med sina 166 sidor. Fiendens fiende av Jan Guillou är på cirka 423 sidor. Läskompetens var på det väldigt jämna talet 222. Lisa Bjärbos Allt jag säger är sant är på 243 sidor. Kortingen Hur man botar en fanatiker av Amos Oz är 88 sidor lång.


Ann-Hélen Laestadius Inte längre min är 282 sidor lång. Bara dra är en lättläst variant av samma författare på 166 sidor. Muralgranskaren är en kort sak på 165 sidor. Per Nilssons böcker Hjärtans fröjd och The Return av Hjärtans fröjd är på 159 och 172 sidor respektive.

Jag tror jag stannar där. Jag läste många sidor under 2018. Vi började på 7217 sidor. När jag kommit till Bara dra blir det 10 164 sidor. Så vi lämnar detta inlägg med 660 sidor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar