lördag 22 juni 2019

Helgfrågan v.25


Så här Midsommardagen kan jag väl passa på att svara på veckans helgfråga.

Vilken bok ser du framemot att läsa i midsommar?
Bonusfråga:Hur firar du midsommar?

Det här låter väldigt tråkigt men den här godbiten:


Jag läser Harry Potter på Linnéuniversitetet och den här är lite litteratur just nu. Den är intressant men kanske inte så kul om en inte arbetar i skolan eller vill fördjupa sig i litteraturvetenskap.

I år inte så mycket. För jag är lätt skadad i min fot och orkar just nu inte mycket. Det kommer att gå över men det var högt läge som gällde igår och lite smärtstillande. Jag har dragit en tå ur led men det är bättre nu och på måndag ska jag till läkaren igen och då är jag nog återställd. Det gjorde så ont att jag nästan svimmade. När jag inte är skadad är det variation som gäller. Vissa år är det traditionellt med släkten och andra åker jag iväg någonstans. Förra året var det Göteborg och skärgården som gällde. Det var trevligt.

12 kommentarer:

  1. Gillar titeln på boken. Usch vad trist med foten, men skönt att den verkar vara på väg att bli bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titeln på boken är helt kanon. Maria Nilson har jag läst mer av.

      Radera
  2. tråkigt med foten, fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Säger som Bokdamen här ovan, gillar boktiteln! Jobbigt med tån, bra att det är så positiv prognos i varje fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Den mår bättre idag. Mindre ont och mindre svullen.

      Radera
  4. Aj aj, det låter inte kul vad som du råkat ut för med din fot, men tur att det verkar läka bra.
    Låter kul med en sådan lärobok ialla fall enligt titeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra utifrån undervisningsperspektiv.

      Radera
  5. Krya på dig, boken verkar intressant.

    SvaraRadera