söndag 3 januari 2016

Star Wars The Force Awakens


Okej, okej, okej. Var ska jag börja? Åh, så glad jag är att detta var riktigt bra. Här träffar vi en ung tjej som heter Rey. Hon bor på Jakku, en ökenplanet där resurser och människor är fåtaliga. Här finns också information om var Luke Skywalker och därför så kommer First Order till planeten. Rebellernas bästa pilot skickar ut sin lilla robot BB-8 med informationen. Rey räddar den lilla droiden och de ger sig ut för att leta efter piloten. Det är så de träffar Finn.

Alltså, JJ du flörtar väldigt mycket med första filmen. Jag har inget problem med det men kanske lite för mycket. Jag måste säga att det är en intressant film. Jag som nördat loss lite Star Wars universumet som tonåring kan tycka att de ändrat lite mycket och valt någon för lätt väg. Så, jag undrar hur och vad som kommer att avslöjas i nästa film. Det finns också saker som jag tokälskar. En tjej som spöar på alla. BB-8 och Kylo Ren är också bra med. R2-D2 är som alltid skönaste droiden ever och BB-8:s stora idol. Det är supergulligt.

Däremot är jag lite lack på att de gör så lätt för sig ibland. Andy Serkis behöver inte alltid spela CGI-karaktärer. Just saying.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar