torsdag 17 februari 2022

Helgfrågan vecka 7

 



Det är torsdag och nu har Mia ställt en helgfråga som alltid. Denna vecka är den som följer:


Nu är det sportlov härnere men jag är tyvärr inte ledig hela veckan. Hur gör ni för att hitta lästid i vardagen?


Jag lyssnar på en del ljudböcker och eftersom jag har en pendling på 60 minuter varje dag hinner jag en del. Sedan läser jag lite ibland på kvällar och helger för att slappna av. Jag läser väldigt mycket i mitt jobb då jag läser inför uppgifter och rättar elevers uppsatser och andra inlämningar. Då är det skönt att ibland lyssna på böcker. Så det är väl mitt svar. Jag kan också lyssna när jag lagar mat, städar eller tvättar. Det är uppgifter som inte kräver att jag tänker allt för mycket. Fast då kan jag också lyssna på poddar till arbetet till exempel. 

2 kommentarer:

  1. Ja 60 minuter är en ganska lång tid. Hem från att hälsat på dottern lyssnade jag på ljudbok.

    SvaraRadera
  2. Verkar vara många som lyssnar på ljudböcker numera. För egen del funkar inte det längre, iofs läste jag helst pappersböcker även innan sjukdomen, när jag hade normal hörsel.

    SvaraRadera