söndag 20 februari 2022

En smakebit på søndag: Talking to Addison

 



Varje söndag samlas en del bokbloggare kring frågan vad vi läser, har läst eller bara vill ge exempel på. Samlingspunkt är Betraktninger. 


Jag köpte Jenny Colgans bok när jag var i London 2001. Sedan föll den i glömska för att jag har för många böcker. Nu ska jag läsa ut den. Det är sådan där bok som jag börjar i och sedan glömmer bort med jämna mellanrum. Detta utdrag är från sidan 233. Jag har aldrig kommit så här långt så vem vet, denna gång kanske jag läser klart!




15 kommentarer:

  1. har gillat det lilla jag läst av Colgan. men den här boken hade jag inte hört talas om. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte ny och inte översatt vad jag vet.

      Radera
  2. Tack för smakbiten!
    Har läst flera böcker av författaren. Vissa har jag älskat och andra har jag inte alls gillat. Hoppas du gillar denna.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst några böcker av henne och har någon mer oläst i hyllan. Trevliga bagateller 🙂

    SvaraRadera
  4. Jag har läst en av henne, och tycker hennes böcker syns ofta. Men den här har jag inte sett tidigare.

    SvaraRadera
  5. Feel-good-böcker hon skriver, eller hur? De är ju inte min genre men ibland läser jag någon jag lånat på engelska. Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gissar det. Jag tänker att de fungerar för engelska.

      Radera
  6. Spännande att du ändå har boken kvar i hyllan efter så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt att gallra böcker jag tänker läsa.

      Radera
  7. Inte läst något av författaren, men passar mig numera för allt feelgood-aktigt. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera