fredag 14 september 2018

Helgfrågan v.37


Det är fredag och snart ska jag åka till jobbet. Först ska jag svara på Mias helgfråga.

Tror du vi bloggare kan hjälpa nya författare att bli uppmärksammade?
Bonusfråga: Har du något tips i dessa förkylningstider?

Ja, kanske. Inte jag specifikt men visst får jag tips om nya författare när jag läser bokbloggar. Så ja, jag tror att bloggare kan få vissa författare att bli uppmärksammade som annars kanske inte skulle märkas.

Förkylning är ett gissel men mitt tips är att dricka mycket så att snoret blir tunnare. Jag dricker mycket av allt just nu. Om du får halsont rekommenderas lite alkohol men om du som jag får inflammerad hals som gör ont av svälja är det inget skönt. En sommar bra dock.

16 kommentarer:

  1. En bokbloggare kan lyfta böcker, ingefära är bra mot halsen, om en tappar rösten, finns bra ingefärstabletter på apoteket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gott med ingefära. Kanderade får mig att tänka på böcker från 1800-talet. Godiset som barn alltid fick. Lite sött, lite starkt.

      Radera
  2. Jag tror sociala medier har en stor inverkan.

    SvaraRadera
  3. tror att bloggar kan lyfta fram. sova och dricka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sova är alltid trevligt även när en inte är sjuk.

      Radera
  4. Att man som bokbloggare ens blir erbjuden rec.ex är väl antagligen bevis nog för att det ökar uppmärksamheten kring bok/författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara. Jag har under alla år fått en bok så gissningsvis fungerar det för andra.

      Radera
  5. Alkoholen skippar jag, men dricka gärna varmt tycker jag känns skönt i alla fall för stunden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, varm konjak dricker jag när jag är förkyld. Annars väldigt lite alkohol. Det är för hosta och jag får nästan aldrig receptmedicin.

      Radera
  6. Jag håller för att kalla saker typ isglass lindrar halsont bäst. Men det är ju lite hur man tycker det där, det man själv tror på hjälper bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kallt är skönt för sårig hals. Alkohol för rosslig hals. I alla fall fungerar min så.

      Radera
  7. Tror också att små bloggar, min är en sån, kan göra sitt till. Jag tar lite färsk ingefära och honung varje dag. Kanske gör det någon nytta, men förkylning kan nog dyka upp ändå.

    SvaraRadera
  8. I torsdags fick jag knappt fram ett ljud men nu är det lite bättre dock ganska trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemska tanke. Träna säger alla men när rösten försvinner så blir det bara bra.

      Radera