söndag 14 juni 2015

Som om jag frågat av Johanna Lindbäck


John ska börja nian men denna sommar har varit helt knäpp. Mamma och pappa pratar inte riktigt med varandra. Saga, bästa barndomskompisen, är tillsammans med Lukas, bästa kompisen, men de pratar inte speciellt mycket med John. Så att börja skolan är hans minsta problem.

John börjar hänga mer med Line som är rolig och får honom att sluta tänka på att pappa flyttat ut och att Lukas och framförallt Saga knappt pratar med honom.

Jag gillar boken för den är härligt skön på något sätt. Jag tycker om John som kämpar med många stora frågor. Han vill så gärna att mamma och pappa ska prata med varandra och när de knappt gör det känner han sig så ledsen. Här lipade jag lite för jag kände ångesten. Bra skrivet måste jag säga. För det är nämligen så bra skrivet hela boken. Den är en mycket bra ungdomsroman som jag tänker mig killar också kan gilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar