fredag 26 juni 2015

Batman


Det var år sedan jag såg Tim Burtons Batman och när jag såg om den nu insåg jag att den är ganska så daterad. Det är lite mer serietidning eller tv-serie över filmen så som Burton är expert på att göra. Det är inte alltid det bästa kan jag tycka.

Vi möter Batman när han är en sorts myt bland skurkarna. De vet inte vem han är och polisen tänker att han nästan är lika mycket skurk som alla andra. Jokern blir till genom en olycka och här är han briljant spelad av Jack Nicholson. Sedan känns kvinnorollen lite sådär halvdålig. Vicki Vale, spelad av Kim Basinger, skriker åt allt och lite till. Det stör mig något om jag säger så.

Ja, okejbra skulle jag benämna filmen. Jag gissar att jag blivit påverkad av Nolans Batman på mer än ett sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar