tisdag 1 oktober 2013

Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer


Ja, lilla Bella Swan flyttar till sin pappa i Forks i staten Washington. Här regnar det nästan jämt. Hon har bott i Arizona och det är ganska stor skillnad. Det är här hon träffar Edward och hennes liv blir sig aldrig mera likt igen. Hon är helt fascinerad av honom och han av henne. Det visar sig att många har problem med detta på olika sätt.

Ja, så jag vet inte. Det är väl en okej ungdomsbok. Jag retar mig inte lika mycket på den som jag trodde. Det jag stör mig på är språket. Vilket språk Bella har. Jag lyssnade på den svenska och den engelska för att jämföra. Vissa ord kan mina elever, som är i Bellas ålder, knappt stava till. Det stör mig lite. Det är bra att jag läst den men jag tänker inte läsa något mer i serien.


2 kommentarer:

  1. Det er alltid bra med tips om bøker, høst er lesetid for meg.

    Ha en fin 1 oktober.

    SvaraRadera
  2. Det samma till dig. Det är alltid kul att läsa om hösten. Jag borde leta på en Fossum som står i hyllan. Henne läser jag på norska :).

    SvaraRadera